Strategie vzdělávací politiky 2030+
vymezuje hlavní směry vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+, včetně stanovení strategických cílů a způsobů jejich dosažení.
V dílčí linií Digitální vzdělávání navazuje na ukončenou Strategii digitálního vzdělávání 2020.
Vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie zůstávala jako jedna z mála v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání z roku 2004 nezměněna.
Inovaci této části kurikula řešil Národní pedagogický institut, přičemž došlo k odlišení digitální gramotnosti a informatického myšlení. Tato změna je označována jako Malá revize RVP ZV z roku 2021.
V roce 2025 byla zveřejněna platná verze RVP pro předškolní i základní vzdělávání. V souvislosti s digitálním vzděláváním navázala na změnu v roce 2021.
Spolek především učitelů informatiky a ICT metodiků, působící již bezmála 20 let.
V současné době se soustředí především na rozvoj informatického myšlení.
Češi zanechali v Googlu nesmazatelnou stopu svou průkopnickou vizí přetavenou do podoby Google Education Group ČR.
Díky tomu působí několik nezávislých seskupení nabízející profesní podporu při využívání Google Workspace for Education.
Místní akční plánování na Hranicku je realizováno díky projektům MAP I, MAP II, MAP III a MAP IV.
Od počátku byla věnována pozornost digitálnímu vzdělávání s cílem podporovat sdílení a spolupráci na regionální úrovni.
Od roku 2023 je provozován samostatný web DigiEDU pro Hranicko, který nabízí podporu ve formě výukového obsahu, metodiky i spolupráce.
Osobní konzultace
Jsem zastáncem osobních setkání spojených přímo s dojezdem na místo. Nicméně jsem připravený využít ke konzultaci i videokonfereční hovor.
Pokud se domníváte, že vám můžu být užitečný, využijte kontaktní formulář.
Tvorba vzdělávacího obsahu
Ve své práci se snažím tvořit a nabízet ostatním vzdělávací obsah pro matematiku a digitální vzdělávání.
U matematiky vycházím z produktů bratří Kočích. Digitální vzdělávání jsem propojil s výstupy projektu MAP Hranicko.
Zajímavé zdroje od jiných
S úctou k autorům využívám různé zdroje, které nabízejí různé komunity podporující vzdělanost lidí a vzdělávání obecně.
Předávání námětů a myšlenek je dnes provázeno prostřednictvím jiných komunikačních strategií - insporativními videi počítaje, přes podněrné weby a využíváním tzv. umělé inteligence konče.