Komplexní změna přístupu k digitálnímu vzdělávání přišla s tzv. Malou revizí RVP ZV v roce 2021. Došlo k začlenění nové klíčové kompetence digitální a nového vzdělávacího oboru Informatika, která se zaměřuje především na rozvoj informatického myšlení a na porozumění základním principům digitálních technologií.
Veškeré tyto změny lze sledovat na stránkách Digitalizace ve vzdělávání.
MŠMT na základě vymezení Hlavního směru a na něj navazujícího zadání pro NPI modernizovalo Rámcový vzdělávací program pro předškolní a základní vzdělávání.
Celý proces a veškeré hlavní výstupy lze sledovat na stránkách Modernizace školství.
Projekt Podpora práce učitelů přinesl do digitálního vzdělávání systémové uchopení digitální gramotnosti především pomocí mapy pokroku.
Nicméně za pozornost stojí i aktivity kolem inovace metodického portálu RVP.cz, pro který vznikly především tři nové moduly:
Digiškola poskytuje doporučené vzdělávací zdroje pro rozvoj digitální gramotnosti i informatického myšlení.
EMA je katalogem digitálních vzdělávacích zdrojů od různých poskytovatelů.
Profil Učitel21 nabízí především pedagogům sebehodnocení svých digitálních kompetencí.
Projekt Podpora rozvíjení informatického myšlení mimo jiného vytvářil vzdělávací materiály pro potřebu nové výuky informatiky.
V závěrečné fázi navíc vznikly tři verze modelových ŠVP pro novou výuku informatiky na základních školách:
Opatrně vpřed pro řešení bez jakýchkoliv nákupů pomůcek.
Progresivně vpřed pro přístup se změnou výuky s podporou robotických stavebnic.
Kreativně vpřed pro aktivní školy s potenciálem tvořit vlastní plány výuky.