Nová podoba RVP ZV přináší řadu změn. Dochází k začlenění nové klíčové kompetence – digitální – a nového vzdělávacího oboru informatika. Informatika se zaměřuje především na rozvoj informatického myšlení a na porozumění základním principům digitálních technologií. Digitální kompetence žáků v jednotlivých vzdělávacích oborech RVP ZV se bude rozvíjet podle toho, jak vývoj digitálních technologií zasahuje do jejich obsahů.
Veškeré tyto změny lze sledovat na stránkách Revize ICT v RVP ZV.
Projekt Podpora práce učitelů se mimo jiného zaobírá systémovým uchopením digitální gramotnosti. Významnou aktivitou je její podrobnější vymezení v podobě vývojového kontinua (viz přiložený dokument).
Nicméně za pozornost stojí i aktivity kolem inovace metodického portálu RVP.cz, pro který vznikly především tři nové moduly:
Digiškola poskytuje doporučené vzdělávací zdroje pro rozvoj digitální gramotnosti i informatického myšlení.
EMA je katalogem digitálních vzdělávacích zdrojů od různých poskytovatelů.
Profil Učitel21 nabízí především pedagogům sebehodnocení svých digitálních kompetencí.
Projekt Podpora rozvíjení informatického myšlení mimo jiného vytváří vzdělávací materiály pro potřebu nové výuky informatiky.
V poslední doby navíc vznikly tři verze modelových ŠVP pro novou výuku informatiky na základních školách:
Opatrně vpřed
Řešení bez jakýchkoliv nákupů pomůcek.
Progresivně vpřed
Řešení se změnou výuky s podporou robotických stavebnic.
Kreativně vpřed
Řešení pro aktivní školy s potenciálem tvořit vlastní plány výuky.
MŠMT pro tzv. Velké revize RVP ZV aktuálně pracuje se dokumenty Hlavní směry a na něj navazující zadání pro NPI.
Na konci roku 2022 proběhla serie kulatých stolů k tzv. Dlouhodobého záměru vzdělávání ČR 2023-2027, z nichž jsou poskytnuty jednotlivé záznamy.
Od cdubna roku 2024 je v provozu web Rámcové vzdělávací programy - revize RVP umožňující procázení nových verzí RVP ZV.